Anna arvo
  • Netherlands
    • Dutch
    • English
  • United Kingdom
    • English

FAQ

Näin, että perävaunuanne ajettiin vaarallisesti liikenteessä ja haluaisin tehdä valituksen.

Ikävä kuulla perävaunuumme liittyvästä huolimattomasta ajamisesta. TIP Trailer Services -kalustoon kuuluu yli 68 000 nivellettyä perävaunua, joita liisaamme, vuokraamme ja myymme logistiikka- ja rahtiyrityksille kaikkialla Euroopassa. Leasing- ja vuokrausyrityksenä emme käytä näitä perävaunuja itse, mutta asiakkaamme ajavat näillä ajoneuvoilla päivittäin. Suhtaudumme kuitenkin tämän tyyppisiin valituksiin erittäin vakavasti, ja voimme vakuuttaa, että teemme kaikkemme varmistaaksemme, että kalustoamme käytetään turvallisesti, lain mukaisesti ja vastuullisesti yhteiskunnallisesti hyväksyttävällä tavalla.

Perävaununne on pysäköity väärin/tontilleni ja haluaisin tehdä valituksen.

Ikävä kuulla perävaunuumme liittyvistä ongelmista. TIP Trailer Services -kalustoon kuuluu yli 68 000 perävaunua, joita liisaamme, vuokraamme ja myymme logistiikka- ja rahtiyrityksille kaikkialla Euroopassa. Leasing- ja vuokrausyrityksenä emme käytä näitä perävaunuja itse, mutta asiakkaamme ajavat näillä ajoneuvoilla päivittäin. Suhtaudumme tämän tyyppisiin valituksiin erittäin vakavasti, ja teemme kaikkemme varmistaaksemme, että kalustoamme käytetään turvallisesti, lain mukaisesti ja vastuullisesti yhteiskunnallisesti hyväksyttävällä tavalla.

Keneen voin ottaa yhteyttä vakuutusvaatimukseen liittyen?

Käsittelemme vakuutusasiat paikallisella tasolla. Ota yhteyttä asiakaspalveluun ja käsittelemme pyyntösi.

Yrityksemme haluaisi tehdä yhteistyötä TIPin kanssa.

Olemme aina kiinnostuneita uusista liiketoimintamahdollisuuksista, ota meihin yhteyttä, jotta voimme keskustella vaihtoehdoista.

Jouduin onnettomuuteen kalustonne yksikön kanssa. Kenelle minun tulisi ilmoittaa asiasta?

Ota yhteyttä asiakaspalveluun ja autamme sinua.

Missä voin tehdä yleisen valituksen?

Yritämme jatkuvasti parantaa palvelujamme. Jos sinulla on valituksia, ilmoita meille.

Missä voin hakea töihin TIPille?

Vieraile työpaikat-verkkosivustollamme.

Olen mekaanikko, ja etsin töitä. Voinko hakea TIPille?

Kyllä, etsimme aina mekaanikoita useimmissa toimipisteissämme. Voit etsiä tiettyjä työpaikkailmoituksia täältä. Jos et löydä työpaikkailmoituksia alueeltasi, ota yhteyttä ja varmistamme, että hakemuksesi välitetään henkilöstöhallinnollemme.

Olen kuorma-auton kuljettaja ja etsin töitä. Voinko hakea TIPille?

Koska olemme perävaunujen leasing- ja vuokrausyritys, emme palkkaa kuorma-auton kuljettajia.

Suoritamme palkkausta edeltäviä tarkastuksia asiakkaidemme puolesta ja tarkastamme erästä aiemmista työntekijöistänne. Keneen voimme olla yhteydessä?

Ottakaa yhteyttä henkilöstöhallintoomme.

Keneen voin ottaa yhteyttä myyntireskontraan liittyen?

Vieraile yhteydenottosivullamme.

Keneen voin ottaa yhteyttä koskien avoimia laskujamme?

Vieraile yhteydenottosivullamme.

Haluaisin alkuperäisen laskun. Mistä löydän sen?

Olemme lähettäneet sinulle e-laskun tai laskun postitse talousosastollenne. Jos sinulla on kysymyksiä, ota yhteyttä alueesi asiakaspalveluun.

Keneen voin ottaa yhteyttä rahoitukseen liittyen?

Vieraile yhteydenottosivullamme.

Voitko antaa kopion laskusta?

Ota yhteyttä lähettämällä meille pyyntö.

Missä voin muuttaa pankkitietojani?

Ota yhteyttä lähettämällä meille pyyntö.

Missä voin vaihtaa yritykseni (laskutus)osoitteen?

Ota yhteyttä lähettämällä meille pyyntö.

Sain sakon TIPin kautta. Mitä minun tulisi tehdä?

Ajoneuvon omistajana TIP vastaanottaa sakot ja välittää ne asiakkaalle. Käsittelemme ne puolestasi ja pyydämme maksamaan ne määrätyssä ajassa.

Mitä vuokraus on?

Jos haluat vuokrata perävaunun, säiliöauton tai muun tyyppistä kalustoa alle 12 kuukauden ajaksi, tämä tulkitaan vuokraukseksi. Jos haluat vuokrata yli 12 kuukauden ajaksi, katso leasingvaihtoehdot.

En löytänyt TIPin toimipistettä maastani. Voinko edelleen vuokrata kalustoa TIPiltä?

Jos et ole palvelupisteidemme lähellä, joskus on mahdollista vuokrata kalustoa ja noutaa se eri paikasta. Toimipaikkahaku auttaa löytämään maassasi sinua lähimpänä olevan toimipaikan ja voit keskustella vaihtoehdoista ottamalla meihin yhteyttä.

Onko vuokraamani kalusto katsastettu?

Tarjoamme aina asiakkaillemme huolletut ja katsastetut perävaunut.

Missä maissa tarjoatte vuokrauspalveluita?

Katso lähelläsi olevat palvelupisteet kartalta.

Haluaisin vuokrata perävaunun, säiliöauton tai muuta kalustoa. Mitä minun tulee tehdä ensin?

Kerro meille mitä etsit, ja esittelemme sinulle sopivan tarjouksen.

Voinko vuokrata yli neljä metriä korkean perävaunun?

"Tämä riippuu sijaintimaastasi. Euroopan standardikalusto on 4 000 mm perustuen viidennen pyörän korkeuteen, joka on 1 120 – 1 150 mm. Nämä ovat viralliset Euroopan maakohtaiset korkeusmääräykset: UK = ei rajaa IR = 4,25 m NL = 4,0 m BE = 4,0 m (1 %) LU = 4,0 m FR = ei rajaa ES = 4,0 m PT = 4,0 m (kontti 4,4 m) NO = ei rajaa FI = 4,2 m EE = 4,0 m SW = ei rajaa DK = 4,0 m PL = 4,0 m GE = 4,0 m CZ = 4,0 m HU = 4,0 m AU = 4,0 m IT = 4,0 m (kontti 4,3 m) GR = 4,0 m Kerro meille mitä etsit, jotta voimme auttaa sinua."

Paljonko vuokraaminen maksaa vuorokaudessa/viikossa/kuukaudessa, ja mitkä ovat maksuehdot?

Tämä riippuu tarvitsemastasi perävaunusta. Lähetä tarjouspyyntö, ja saat parhaimman mahdollisen tarjouksen.

Ovatko kaikki verkkosivustolla näkyvät kalustotyypit vuokrattavissa maassani?

Kyllä, kaikki kalusto-osassa kuvatut kalustotyypit ovat vuokrattavissa.

Mitkä ovat vuokraehdot?

Käytämme standardeja ehtoja, jotka sisällytetään jokaiseen uuteen sopimukseen. Voimme lähettää ne myös pyynnöstä.

Mitä ehtoja vuokratun kaluston palauttamiseen liittyy?

Katso oikeudenmukaiset kulumista koskevat ehtomme.

Mistä voin noutaa vuokraamani kaluston?

Noutopaikka on ilmoitettu vuokrasopimuksessa. Katso kaikki TIPin toimipisteet Toimipistehausta.

Mihin voin palauttaa vuokraamani kaluston?

Standardiehtojen mukaisesti sinun tulisi palauttaa kalusto samaan paikkaan, josta olet noutanut sen. Palautuskäytännöstä voidaan poiketa, mutta tähän saattaa sisältyä lisämaksuja. Ota tässä tapauksessa yhteyttä TIP-yhteyshenkilöösi.

Voitko antaa yleiskuvan vuokrasopimukseen sisältyvistä palveluista?

Kaikkiin alle 365 vuorokauden vuokrasopimuksiin sisältyy täysi palvelu, joka sisältää huollon, renkaiden vaihdon, akselin ja jarrujen osien vaihdon, jäähdytysyksikön osien vaihdon, muiden osien vaihdon ja tiepalvelun. Huoltoelementtien yksityiskohdat löytyvät standardiehdoista, jotka ovat olennainen osa jokaista uutta sopimusta. Voimme lähettää ne myös pyynnöstä.

Voitko lähettää lisätietoja tietystä kalustosta?

Suurin osa tiedoista löytyy kalustosivulta. Kerro meille, jos tarvitset lisätietoja, ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Kuinka kauan vuokrasopimuksen virallistaminen kestää?

Jos sinulla ei ole vielä tiliä järjestelmässämme, profiilin luonti vaatii muutaman vaiheen. Aloita prosessi lähettämällä tarjouspyyntö.

Onko vuokraamani kalusto katsastettu?

Tarjoamme aina asiakkaillemme huolletut ja katsastetut perävaunut.

Mitä vuokrasopimuksen täyteen palveluun sisältyy?

Täysi palvelu koostuu huolloista, renkaiden vaihdoista, akselin ja jarrujen osien vaihdoista, jäähdytysyksikön osien vaihdoista, muiden osien vaihdoista ja tiepalvelusta. Palvelu on pakollinen kaikissa alle 365 (kolmesataakuusikymmentäviisi) vuorokautta pitkissä vuokrauksissa.

Minkä tyyppistä kalustoa teillä on?

Meillä on laaja valikoima perävaunuja ja muuta kalustoa. Suurin osa kalustostamme on kuvattu täällä. Kun lähetät tarjouspyynnön, autamme sinua.

Mistä voin noutaa vuokraamani kaluston?

Noutopaikka on ilmoitettu leasingsopimuksessa. Katso kaikki TIPin toimipisteet Toimipistehausta.

Mihin voin palauttaa vuokraamani kaluston?

Standardiehtojen mukaisesti sinun tulisi palauttaa kalusto samaan paikkaan, josta olet noutanut sen. Palautuskäytännöstä voidaan poiketa, mutta tähän saattaa sisältyä lisämaksuja. Ota tässä tapauksessa yhteyttä TIP-yhteyshenkilöösi.

Voitko lähettää lisätietoja tietystä kalustosta?

Suurin osa tiedoista löytyy kalustosivulta. Kerro meille, jos tarvitset lisätietoja, ja otamme sinuun yhteyttä mahdollisimman pian.

Mitä leasing on?

Jos haluat vuokrata perävaunun, säiliöauton tai muun tyyppistä kalustoa yli 12 kuukauden ajaksi, tämä katsotaan leasingiksi. Jos haluat vuokrata lyhyemmäksi ajaksi kuin 12 kuukaudeksi, katso vuokravaihtoehtomme.

Ovatko kaikki verkkosivustolla näkyvät kalustotyypit liisattavissa maassani?

Kyllä, kaikki kalusto-osassa kuvatut kalustotyypit ovat liisattavissa.

Mitkä ovat leasingehdot?

Käytämme standardeja ehtoja, jotka sisällytetään jokaiseen uuteen sopimukseen. Voimme lähettää ne myös pyynnöstä.

Minkä tyyppistä kalustoa teillä on?

Meillä on laaja valikoima perävaunuja, säiliöautoja ja muuta kalustoa. Suurin osa kalustostamme on kuvattu täällä. Kun lähetät tarjouspyynnön, autamme sinua. Jos tarvitset erityistä tietyn tyyppistä kalustoa, voimme mahdollisesti ostaa tämän kaluston uutena ja vuokrata sen sinulle. Pyydä lisätietoja ottamalla meihin yhteyttä.

Mitä ehtoja liisatun kaluston palauttamiseen liittyy?

Katso oikeudenmukaiset kulumista koskevat ehtomme.

Voitko antaa yleiskuvan leasingsopimukseen sisältyvistä palveluista?

Kaikille 12 kuukautta tai pidempään kestäville leasingjaksoille voidaan varata useita palveluvaihtoehtoja. Jos valitsit täyden palvelun, tämä sisältää huollon, renkaiden vaihdon, akselin ja jarrujen osien vaihdon, jäähdytysyksikön osien vaihdon, muiden osien vaihdon ja tiepalvelun. Huoltoelementtien yksityiskohdat löytyvät standardiehdoista, jotka ovat olennainen osa jokaista uutta sopimusta. Voimme lähettää ne myös pyynnöstä.

Kuinka kauan leasingsopimuksen virallistaminen kestää?

Jos sinulla ei ole vielä tiliä järjestelmässämme, profiilin luonti vaatii muutaman vaiheen. Aloita prosessi lähettämällä tarjouspyyntö.

Missä maissa tarjoatte palveluja?

Katso lähelläsi olevat palvelupisteet kartalta.

Minkä tyyppistä huoltoa tarjoatte?

Tarjoamme erilaisia palveluja, jotka parantavat kalustosi suorituskykyä ja vähentävät toimintakustannuksia, mikä parantaa toimintojesi joustavuutta ja kannattavuutta. Huollon lisäksi tarjoamme myös perävaunujen korjauksen hallintaa.

Mitä täyteen huoltosopimukseen sisältyy?

Täysi palvelu sisältää huollon, renkaiden vaihdon, akselin ja jarrujen osien vaihdon, jäähdytysyksikön osien vaihdon, muiden osien vaihdon ja tiepalvelun sekä korjauksen hallinnan.

Voitteko korjata kalustoni paikan päällä?

Kyllä, meillä on täysi valikoima siirrettäviä huoltoyksiköitä (MSU), joiden avulla voimme tarjota huollon toimipisteessäsi.

Kuinka paljon TIPin huoltopalvelut maksavat?

Kerro meille, mitä tarvitset, ja lähetämme sinulle tarjouksen.

Haluaisin sopia tapaamisesta perävaununi korjaamiseksi.

Varaa aika jollekin korjaamoistamme.

Minulla on omia perävaunuja tai yksittäinen perävaunu, joka tarvitsee huoltoa. Voinko huoltaa nämä TIPin korjaamolla?

Kyllä, olemme täysin erikoistuneet puoliperävaunujen ja muiden kalustojen huoltamiseen. Varaa aika jollekin korjaamoistamme.

Onko minun mahdollista käyttää tiepalvelua omalle kalustolleni?

Tiepalvelu sisältyy useimpiin vuokra-, leasing- ja huoltosopimuksiimme. Jos haluat kalustollesi vain tiepalvelusopimuksen ilman huoltoa, tämäkin on mahdollista. Pyydä räätälöity tarjous ottamalla yhteyttä.

Mistä löydän TIPin korjaamot?

Omistamme yli 80 korjaamoa Euroopassa. Löydät lähelläsi olevat toimipisteet Toimipistehausta tai voit varata ajan huoltoon jollekin korjaamoillemme.

Milloin korjaamot ovat auki?

Voit etsiä korjaamojen aukioloajat Toimipistehaun avulla.

Mitä rengasmerkkejä käytätte?

Goodyear on ensisijainen toimittajamme. Tämän lisäksi käytössämme on useita muita rengasmerkkejä.

Kuinka pitkään perävaunun huolto kestää?

Pyrimme saamaan kalustosi valmiiksi noutoa varten yhden työpäivän aikana.

Myyttekö varaosia?

Kyllä myymme kaikissa toimipisteissämme Ison-Britannian korjaamoja lukuun ottamatta.

Korjaatteko kuorma-autoja?

Kyllä, meillä on koulutettuja mekaanikkoja kaikilla alueilla. Tarjoamme kuorma-autojen korjauspalveluja Isossa-Britanniassa, pohjoismaissa ja keskialueella sekä Benelux-maiden alueilla (Maasdijk, Breda, Tiel, Amsterdam ja Ommen).

Onko teillä jarrutestauslaitteistoa?

Kyllä. Tarjoamme tämän palvelun kaikilla korjaamoilla Isossa-Britanniassa, Benelux-maissa, keskialueella ja useimmissa pohjoismaiden toimipisteissä (Aarhus, Taastrup, Hirtshals, Helsingbo, Oslo, Stavanger, Kerava, Hamina, Jyväskylä)

Suoritatteko alumiinihitsauksia?

Kyllä. Tarjoamme tämän palvelun kaikissa TIPin toimipisteissä Benelux-maissa ja keskialueella, sekä pohjoismaiden korjaamoilla (Aarhusia lukuun ottamatta), ja myös Simonswoodin toimipisteessä Isossa-Britanniassa.

Onko teillä pesuasemaa?

Kyllä, useimmissa toimipisteissämme on pesualueet

Voitteko vaihtaa kalustoni renkaat?

Kyllä, rengaskumppanimme sijaitsee Isossa-Britanniassa ja pohjoismaissa lähellä kaikkia toimipisteitämme. Benelux-maissa tarjoamme tämän palvelun Waalhavenissa, Venlossa ja Botlekissa. Keskialueella palvelu on saatavilla Hallessa ja Rheda-Wiedenbrückissä.

Haluaisin huoltaa ADR-kalustoni renkaat. Onko se mahdollista?

Kyllä, rengaskumppanimme sijaitsee Isossa-Britanniassa ja pohjoismaissa lähellä kaikkia toimipisteitämme. Benelux-maissa tarjoamme tämän palvelun Waalhavenissa, Venlossa ja Botlekissa. Keskialueella palvelu on saatavilla Hallessa ja Rheda-Wiedenbrückissä.

Suoritatteko kylmärekkojen huoltoja?

Kyllä, kylmärekkojen kumppanimme sijaitsee lähellä kaikkia toimipisteitämme Isossa-Britanniassa ja Benelux-maissa. Pohjoismaissa tämä palvelu on käytettävissä seuraavissa toimipisteissä: Padborg, Taulov, Taastrup, Hirtshals, Helsingborg, Jönköping, Gothenburg, Gothenburg, Säve, Oslo, Vestby, Stavanger. Emme tarjoa tätä palvelua keskialueella.

Tarjoatteko säiliöiden puhdistusta?

TIP ei tarjoa tätä palvelua. Voimme kuitenkin suositella sinulle hyväksyttyä itsenäistä puhdistusasemaa.

Saanko huoltoilmoituksen, jos liisaan perävaunun TIPiltä?

Kyllä, saat huoltoilmoituksia, ellet valinnut olevasi itse vastuussa huollosta.

Etsin tiettyä perävaunua, mutta en löytänyt sitä sivustoltanne. Onko teillä myytävänä muita perävaunuja?

Kyllä, meillä on enemmänkin perävaunuja myytävänä. Todennäköisesti meillä on juuri se, mitä etsit! Ota yhteyttä, niin palvelemme sinua henkilökohtaisesti.

Voidaanko perävaunu toimittaa eri paikkaan?

Kyllä, voimme toimittaa perävaunun melkein minne tahansa. Voit lähettää meille toimituspyynnön.

Mitä perävaunun toimitus satamaan maksaa?

Nämä hinnat vaihtelevat sen mukaan, missä perävaunu on ja mistä satamasta haluat toimituksen. Voit lähettää meille nämä tiedot, niin ehdotamme sinulle parasta mahdollista ratkaisua.

Voitteko lähettää lisää kuvia perävaunusta?

Kyllä, voimme pyynnöstä lähettää perävaunusta lisää kuvia.

Etsin perävaunuja ulkomaille vietäväksi. Onko se mahdollista?

Viemme puoliperävaunuja ympäri maailman. Ota yhteyttä, niin palvelemme sinua henkilökohtaisesti.

Haluaisin vuokrata perävaunun. Keneen minun pitäisi ottaa yhteyttä?

Vieraile yrityksemme verkkosivulla. Siellä ovat tarvitsemasi ohjeet ja yhteystiedot. Linkki: www.tip-global.com

Ovatko perävaunut vielä hyväkuntoisia?

TIPin omat korjaamot huolehtivat kaikkien perävaunujemme ylläpidosta, ja korjaamoverkostomme kattaa koko Euroopan. Meillä on tarkat tiedot kaikkien perävaunujemme kunnosta.

Kuinka voin selvittää, onko TIP Used -palvelussa näkemäni perävaunu vielä saatavilla?

Kaikki sivustossamme esittelyssä olevat perävaunut ovat myytävänä. Jos olemme jo tarjonneet ajoneuvon toiselle asiakkaalle, älä ole huolissasi, saatavana on laaja valikoima erilaisia perävaunuja samoilla teknisillä tiedoilla kaikkialla Euroopassa.

Kuinka monta vastaavaa yksikköä teillä on saatavilla?

Yleensä meillä on useita täysin samanlaisia perävaunuja, vaikka näet sivustossamme vain yhden. Ota meihin yhteyttä, jos tarvitset useamman samanlaisen perävaunun, niin voimme tehdä sinulle tarjouksen.

Mitkä ovat maksuehdot?

Maksu suoritetaan välittömästi. Perävaunu tulee olla maksettu ennen toimitusta. Maksuehdoista voi sopia paikallisen myyjän kanssa.

Ovatko hinnat kokonais- vai nettohintoja?

ALV ei sisälly sivustossa näkyviin hintoihin (nettohinnat). Ostoihin sovelletaan paikallista arvonlisäveroa.

Voinko ostaa tukkuhinnoilla, sillä olen jälleenmyyjä?

Kyllä, ota meihin yhteyttä, niin saat jälleenmyyjähinnastomme.

Haluaisin ostaa perävaunuja ja muokata/ylläpitää/huoltaa niitä. Voitteko auttaa siinä?

TIP tarjoaa perävaunuja niiden senhetkisessä kunnossa, mutta voi myös auttaa sinua perävaunun muokkauksissa/ylläpidossa ja muussa huollossa ympäri Eurooppaa sijaitsevilla korjaamoilla.

Myönnättekö perävaunuille takuun?

Emme, perävaunut myydään yleensä niiden senhetkisen kunnon mukaisina.

Voinko kokeilla perävaunua ennen kuin ostan sen?

Kyllä, voit vuokrata perävaunun ennen sen ostamista.

Minne voin tulla katsomaan perävaunuja?

Voit tarkastella parhaita tarjouksiamme täällä tai voit vierailla jollain pysäköintialueistamme: https://www.tipeurope.com/about-us/tip-trailer-service-points

Haluaisin ostaa perävaunun osia, onko teillä sellaisia saatavilla?

Kyllä, voit ostaa perävaunun osia korjaamoiltamme.

En löytänyt kysymykseeni vastausta tästä osiosta.

Ota yhteyttä osoitteeseen tip-sales@tipeurope.com, niin palvelemme sinua mahdollisimman nopeasti.

Kuinka ajoneuvon omistaja vaihdetaan, jos ostan TIPin yksikön?

"Jokaisessa maassa on erilainen toimenpide ajoneuvon omistajuuden vaihtamiselle. Kysy myyntiedustajalta standarditoimenpiteestä siinä maassa, josta ostit ajoneuvon."